“Kui teistes riikides lisatakse kvootidele mitmesuguseid lisa- ja säilitusaineid, siis Eestis toodetud saastekvoot on puhas ja keskkonnasõbralik,” kiitis meie kaupa ka tuntud Jaapani tuumafüüsik Kachio Miku.

Alates järgmisest aastast võetakse aga Eestis kasutusele veelgi kaasaegsem tehnoloogia, mis pöörab maailma kvooditootmises uue lehekülje ning mida võib julgelt ka järjekordseks Eesti Nokiaks nimetada.

“Kui praegu on ühe kilo saastekvoodi tootmiseks vaja vähemalt kümme kilo saastet, mille kättesaamine atmosfäärist ning pinnasest on keerukas keemilis-füüsikaline protseduur, siis uue tehnoloogiaga saame saastekvoodi kätte otse saasteallikast,” selgitas akadeemik Valdur Rindkere, kes on muu hulgas ka saastekvoodi kvaliteedikomisjoni esimees.

Kõikidele saasteallikatele paigaldatakse digitaalsed kvoodipüüdjad, mis koguvad kvoodi kokku veel enne selle paiskamist atmosfääri.
Seejärel suunatakse puhas kvoot läbi kristalliliste peenfiltrite otse kvooditehasesse, kus see pakendatakse nägusatesse ning loodussõbralikesse kilepakenditesse ning paisatakse rahvusvahelisele turule.

Lisaseadmed paigaldatakse näiteks sõiduautodele ja teistele maismaatranspordi vahenditele, samuti ka laevadele ja lennukitele, elektrijaamadele ning põllumajandusettevõtetele, kus tekib märkimisväärne hulk puhast saastekvooti, millest suur osa on seni lausaliselt põldudele laotatud ning sellisena raisku läinud.

Akadeemik Rindkere avaldas lootust, et lähitulevikus asendatakse seni levinud sisepõlemismootoriga liiklusvahendid sellistega, mis liiguvad ainult saastekvoodi jõul.

“On vaid aja küsimus, mil pereauto käivitamiseks piisab vaid ühe inimese saastekvoodist,” lausus akadeemik spetsiaalselt “Naerile” antud eksklusiivintervjuu lõpetuseks.