Idee on väga lihtne - toiduvõrgustiku kodulehelt leiab teabe sellega liitunud tootjate kohta ja ka lepingu, mille iga tarbija ja tootja võiks omavahel sõlmida. Kindlaks määratud päeval tuuakse välja valitud, ette tellitud ja makstud talukaup linnaosas kokku lepitud paika. Nii saaks iga soovija osta korra nädalas näiteks 10 muna, paar kilo kartuleid või kilo liha.

Prantslaste seas on sellised toiduvõrgustikud väga populaarsed, Eesti eri piirkondades on esimesed katsetused seni ettetellimisvõimaluse asemel viinud tavalise turuni. Kui aga idee prantslaste eeskujul teostub, võib see algatajate meelest väga põhjalikult muuta eestlaste tarbimisharjumusi, kaubanduses valitsevat konkurentsi, hindu ja elu maal.Toiduvõrgustiku huvimeeter näitab, et enim soovitakse osta kanamune, kala, võid ja köögivilja. Samas näitab trend, et rahvas eelistab just suuri kauplusi, kust kogu kauba korraga kätte saab, ja pisemad poed pannakse kinni. Edu pole toonud ka kauplusbussid.

Viljandimaa toiduvõrgustikuga on praeguseks liitunud üle kolmekümne tootja ja esimesed ettetellimislepingud ostjatega sõlmitud. Eeloleval neljapäeval on Viljandis esimene kaubatoomisõhtu.