NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teata sellest moderaatoreid vajutades linki "Teata sobimatust kommentaarist"!
TOP 1-14
Kommentaaride järjekord: registreeritud parimad uuemad vanemad
  • Lugeja

    05.07.2012 13:46
    Uskumatu on lugeda Teori kommentaari, et liitumise üheks põhjuseks on mingid poereisidel käimised. Seda räägib volikogu esimees, kelle järelikult puuduvad muud argumendid. Miks on Tapa vallal suur soov liituda ja seda teha väga kiiresti. Kiiresti on vaja teha seetõttu, et inimesed ei jõuaks oma peaga mõtlema hakata, mis tegelikult toimub ja mida nendega tehakse. Kui asju tehakse kiiresti siis peab kiirustajal olema alati mingi peidetud huvi seda teha. Ja Tapa vallal on huvi olemas. Täpselt nagu Teor kurdab ka Kirt, et elanike arv Tapal väheneb ja kulud suurenevad. Kuskohast saada lisatulusid. Ilmselt siis Ambla vallast sest liitumise tagajärjel tuleb rohkem investeerida sinna kus on rohkem elanikke ehk siis Tapa linna.
    Selle kohta on Teoril oma arvamus kenasti olemas. Kui Kabala liitus Türiga siis ehitati Türile uhke kultuurikeskus mida saab Kabala inimene kasutada. Ehk sisi kui Ambla liitub tapaga saab Tapale uhke kultuurikeskuse korda teha ja Aravete oma sulgeda sest selle jaoks pole ei praegu raha ega aasta pärast.
    Mõlemad osapooled räägivad suure valla puhul kokkuhoiust ja paremast majandamisest. See on selline tavaline jutt, mis teatud maani vastab tõele, aga ainult teatud maani. Paari aasta jooksul see kokkuhoid kaob. Siis räägitakse veel ühinemislepingust, mida reklaamib just Teor välja kui magusat kompvekki. Peale ühinemist lubatakse ära teha mõningad tööd ja 3-4 aasta pärast on väiksem vald jäetud kõigest ilma.
    Põhiküsimuseks jääb, miks Teor ja Kirt seda liitumist meeleheitlikult pressivad kui kumbki volikogu ei ole selles eriti kindel. Mõlemad andis napi nõusoleku rääkimisteks aga mitte enamaks. Ühinemst ilmselt ei tule
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    1 vastus
    Vasta
  • ja

    05.07.2012 14:21
    kakoi Kärevete, isegi kkarti ei osata teha
    Vasta
  • tapavallaelanik

    05.07.2012 16:45
    Lugejakirjutas:
    Uskumatu on lugeda Teori kommentaari, et liitumise üheks põhjuseks on mingid poereisidel käimised. Seda räägib volikogu esimees, kelle järelikult puuduvad muud argumendid...
    1 vastus
    Sul on kahjuks tuline õigus, Tapa vald loodab oma kokkukuivavat nahka uute asumaade arvelt päästa ja võimupirukat natuke magusamaks tempida. Valimiseelseteks lubadusteks kõlbab muidugi kõik, aga alustuseks võiksid nad konkreetselt välja tuua, mida head näiteks eelmine ühinemine kaasa tõi ja kuidas külaelanikud nüüd pudrumägede otsas õnnelikult elavad ning oma sõbralikku perre uusi liikmeid ootavad. Et millised töövõimalused inimestele peale ühinemist imekombel tekivad, kuidas kultuuri- ja vaba aja veetmise võimalused avarduvad, kui hea saab lastel igapäevaselt 15 km kaugusel kooliskäimine olema jms.
    Vasta
  • nomaei tea

    05.07.2012 18:31
    see Tapa linn näeb küll välja selline,et tapa ennast ära...
    1 vastus
    Vasta
  • Teine tapakas

    05.07.2012 18:39
    Lehtses käib edasi väga vilgas tegevus ja Saksi oleks koos ainsa maksumaksja Moe piiritusetehase kadumisega nagunii vallana kadunud. Nii et eelmine liitumine oli vägagi asjakohane. Minu meelest on praeguseni kõik võitnud ja ka Ambla ei kaotaks liitudes midagi. Kas edaspidi keegi keelab Ambla inimesel Aravete kultuurikeskust külastada? Mina elan siin (Tapal) 41 aastat, töötan kohapeal ja olen rahul. Kui Sul "imekombel" on Amblas töö, siis Sa ei pea seda ju nurka viskama peale liitumist. Sotsiaaltöötajad ja nt raamatukogud jäid nii Saksi kui Lehtsesse kõik (kohalikud) alles- inimesed käivad kokku suuremasse ja tegusamasse volikogusse. Kõikide häält on kuulda võetud.
    Vasta
  • Tapakale

    05.07.2012 21:19
    Näed sa tead, mis toimub Lehtses ja Moel (mõlemad Tapa külje all) aga sa ei tea Jänedast ja ilmselt ei hakka kunagi teadma sellisest kohast nagu Aravete. Sa ei tea Aravete kultuurimaja probleeme ja sind ei huvitagi need sest sina elad Tapal. Aga vaevalt sa oleks nõus suure investeeringuga Aravete kultuurimajasse ja sulle öeldakse, et seetõttu jääb Tapal näiteks tänavad uuendamata. Liitumisega raha juurde ei tule, kulud ka ei vähene. Ametnike arv veidi väheneb aga selle eest olemasolevad nõuavad kõva palgatõusu.
    Sina oled Tapa inimene ja oled rahul, aga mina olen Järvakana ka rahul. Miks ma pean nüüd järsku Läänei Virumaalaseks hakkama ja igat sorti ametnike jaoks Rakveres käima hakkkama. Kas sina oleks nõus Paides arsil käima??
    Seega oled sina tavalise elanikuna rahul ja peadki olema - sinu jaoks ei muutu midagi. Vastupidi raha tuleb ju Ambla valla arvelt Tapale juurde sest vallakeskus peab hea välja nägema. MIna aga ei saa kuidagi rahul olla kui vald maha müüakse mõne mehe poolt.
    Vasta
  • on hullemaid!

    05.07.2012 23:27
    nomaei teakirjutas:
    see Tapa linn näeb küll välja selline,et tapa ennast ära...
    1 vastus
    Võrreldes Tallinnaga on Tapa inimväärne elukeskkond.
    Vasta
  • üleeelmisele

    06.07.2012 08:07
    Kui sa viitsiksid end asjadega natuke kurssi viia siis näeksid et Ambla laenulimiit on ammendunud ehk siis lähimate aastate jooksul ei toimu mingit investeerimist oma rahadega. Tapal aga on seda võimekust veel küll. Info puha avalik, võta veidi vaevaks ja tegele enese harimisega enne lahmimist.
    Vasta
  • TO 06.07 08:07

    06.07.2012 09:47
    Aga palun vii siis inimesed kurssi, näita ära kuskohast sa omad andmed võtad. Ja mis sa arvad, et kui liitutakse siis Ambla võlakoormus väheneb või et Tapa vald tuleb kandik käes Amblat aitama. Tapaga liitumise järel elavad siis amblakad kullamägedel ja suures õnnes ja rikkuses. Ära palun aja sellist möla otse öeldes kui sa ei too välja fakte ja kust need faktid võetud on.
    Miks siis Tapa linn on selline nagu on, üks koledamaid Eestis, eriti tänavad. Joodikuid ja töötuid täis poeesised ei ole just meeldiv keskkond.
    Miks arvad, et Tapa vald on see suur jumal, kes kõiki päästma tuleb. Ei taha ükski vald vabatahtlikult liituda kui selleks ei ole teatud põhjused. Seda enam, et Tapa pole pisivald. Miks ei tehtud ettepanekut näiteks Kadrinale??
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • selge...

    06.07.2012 09:55
    ...on see, et Aravetelt kaob ära päästekomando ja keskkool, Amblast kaob ära põhikool, inimestel kaob ära otsustusõigus ja pole esindajat volikogus. kui esimesed 4 aastat ehk investeeritakse moe ja ilu pärast, siis sealt edasi on põhisuund Tapale, sest "keskus" on ju kõige tähtsam. Ühte pidi on õige tõesti kõik koomale tõmmata, kuid kas sellist Eestis me siis tõesti tahamegi. Tõmbaks äkki kõik Eesti rahva Saaremaale kokku ja annaks ülejäänd Eesti kellelegi ära, saaks ehk natuke raha enda valitsemiseks.
    Vasta
  • Andmed

    06.07.2012 10:04
    Lisame siis mõned näitajad huvilistele
    2010 tulu elaniku kohta Tapa vallas - 5550.-€ ja Amblal 6682.-€, töötaja sissetulek kuus Tapa 677.-€, Amblal 719.-€.
    Valla jätkusuutlikus Rahandusministeeriumi andmetel järgmine Ambla - 48 kohal ehk tõusnud 5 aastaga 37 kohta. Tapa vald 102 kohal ja kukkumine valus. Muuseas eriti valusalt kukkus Tapa vald aastal 2009 kui toimus liitumine Lehtsega.
    Miks küll aetake inimestele häma, et liitumisel just Tapaga on kõik kohe ilus.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
  • Talunik

    06.07.2012 10:06
    Tuleks taastada endine olukord. Vanasti kuulus Tapa Ambla valla alla ja oli osa Järvamaast. Tuleks liita Tapa vald Ambla vallaga ja valla nimeks jääks AMBLA VALD ning vallakeskus jääks Amblasse. Samuti peaks suurenenud Ambla vald kuuluma Järvamaa koosseisu. Nüüd aga tahetakse põline Järvamaa ja Ambla kihelkond ära lõhkuda.
    Vasta
  • Aravetelt

    06.07.2012 10:52
    Aga miks mitte liituda Albu ja/või J.-Jaani vallaga!
    Vasta
  • Eelmistele

    06.07.2012 11:20
    Täpsel sama meelt, kui Ambla jääks Järvamaale ja vallamaja Amblasse (selleks seal sobivat maja vist ei ole)
    Tõenäolisem ja Aravete inimestele parim variant ning meeltmööda oleks liitumine esialgu Albuga ja siis vaataks edasi.
    Praegu soovib keegi lõhkuda piire.
    Muuseas Ambla volikogus olev kirikutegelane ütles, et tema pooldab Tapaga liitumist sest siis saab rohkem Tapa surnuid Amblasse matta. Sellised siis on volikogu liikmete mõtted
    Vaata sama kasutaja kommentaare
    Vasta
TOP 1-14
LISA OMA KOMMENTAAR
Selle artikli kohta on 14 kommentaari
Nimi
Kommenteerimistingimused


 
 
 
 
Maaleht
AS Eesti Ajalehed
Narva mnt 11e, 10151 Tallinn

Maalehe toimetus
Narva mnt 13, 10151 Tallinn

Pank:
SEB Pank 10002019347001, kood 401
Äriregistri nr: 10004521

Üldtelefon: +372 661 3300
Faks: +372 661 3344
E-postl: ml[at]maaleht.ee

Toimetuse kontaktid

Mis on Maaleht.ee

E-post: veeb[at]maaleht.ee

Kasutajatingimused

Reklaam / Advertising
Trükireklaam
Internetireklaam
Lisade ilmumise graafik


Telli reakuulutus
Vaata kuulutusi

Kontakt: +372 661 3333
E-post: reklaam[at]maaleht.ee

Tellimine
Probleemid kättetoimetamisega:

Maaleht: +372 661 3366
Eesti Post: +372 661 6616
Express Post: +372 617 7717


E-post: tellimine[at]maaleht.ee

Tellimisinfo

Maalehe Raamat
Telefon: +372 661 3390
Faks: +372 661 3344

E-post: raamat[at]maaleht.ee

www.mlraamat.ee

Ajakirjad
Maakodu
Telefon: +372 661 3370
E-post: maakodu[at]maaleht.ee
www.maakodu.ee

Maamajandus
Telefon: +372 661 3381
E-post: maamajandus[at]maaleht.ee
www.maamajandus.ee