"Kui tahame muutuda teadmistepõhise majandusega riigiks, siis on väga oluline, et ka Eestis tegeldakse sellise tipptehnoloogiaga," märkis Kiisa.

Kokku on Brüsseli AutoWorldis väljas seitse kõige tähelepanuväärsemat Eestis toodetud vormelit, mis on varustatud selgitavate tekstidega autode tehniliste andmete, saamisloo ja nendega saavutatud tiitlite kohta.

Lisaks koostasid Tallinna Tehnikakõrgkooli tudengid vanadest kroonikakaadritest spetsiaalselt näituse jaoks ülevaatefilmi Eesti autovõidusõidu ajaloost.

Näituse avamisel osalenud Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas rõhutas oma kõnes automotospordi olulist rolli Eesti rahvusliku iseteadvuse hoidmisel nõukogude okupatsiooni ajal ning loova insenerimõtte panust transpordi arengusse.

Eesti suursaadik Belgias Mariin Ratnik tõi välja, et tavapäraste muusika- ja kunstiürituste kõrval on vormelinäituse näol tegemist väga teistsuguse Eestit tutvustava projektiga ning saatkond pani sellele suurima heameelega õla alla.

Brüsseli AutoWorldi marketingijuht Marvia Borrell rääkis Maalehele, et muuseum korraldab perioodiliselt autondusega seotud üritusi. Näiteks talvel üleval olnud Bugatti autode sajandale aastapäevale pühendatud näitus tõi kokku 30 000 külastajat.

"Meil on küll väljas kaks kaasaegset vormelit, kui Estoniate näitus annab hea ülevaate nende võidusõiduatode arengust läbi mitme aastakümne," leidis Borrell, kelle sõnul selline väljapanek sobib AutoWorldi suurepäraselt.

Borrell tunnistas, et neil pole varem ühtegi Ida-Euroopast pärit näitust olnud ning Estoniate väljapaneku võtsid nad vastu hea tahte aktina, nõudmata selle eest tasu.

Kiisa sõnul läks vormelinäituse korraldamine tema jaoks maksma umbes 50 000 krooni, mis kaeti valdavalt erasponsorite toel.

Näituse avamisel esmaspäeva õhtul käis kokku üle 60 inimese, teiste seas ka europarlamendi saadikud Vilja Savisaar, kes Euroopa Parlamendi transpordikomisjoni liige ja Indrek Tarand ning muis ametiasjus Brüsselis viibinud välisminister Urmas Paet.

Eestis ehitati aastatel 1958-98 kokku 1330 vormelit, mis kõik kandsid Estonia nime. Sellise tootmismahuga oli Eesti suhtarvudelt üks maailma suurimaid vormelitootjaid. Nende autodega võisteldi mitte ainult Nõukogude Liidus, vaid terves endises sotsialismileeris, kus nende abil saavutati kümneid võite.

Eesti võidusõiduatutode näitus jääb AutoWorldis avatuks augusti lõpuni.

Brüsseli AutoWorldi peetakse üheks Euroopa parimaks automuuseumiks, kus on välja pandud umbes 350 mootorsõidukit kolmest sajandist. Eriti esinduslik on Brüsseli automuuseumi vanade autode ekspositsioon.