Kui vaataja ei tea balletist midagi, siis Kaie Kõrbi nimi pole ikka võõras. Film on väga ambitsioonikas, vahest liigagi ning selle krambi tõttu jäi minu meelest oodatust pealiskaudsemaks. Iga etapi tagant tekkis küsimus, et millist Kaiet või millist külge sellest erakordsest inimesest üritatakse meile näidata.

Napid kommentaarid õiget pilti ei anna

Ehk oleks film võinud olla pikem ja laskuda sügavamalt mõnda aspekti. Põhirõhk oli Kaie Kõrbi karjääri arengul, intiimsetel suhetel ning soovil saada kord emaks. Tantsija jutustab oma lugu paralleelselt valmistumisega hüvastijätuks Estonia lavaga.

Oleks soovinud, et nendele inimestele, kes Kaiesse niivõrd palju panustasid, oleks rohkem sõna antud. Räägitud sellest, milline näeb välja tee balletikoolist suurte lavadeni, priimabaleriini staatuseni. Kirjeldatud neid raskusi kulisside taga, ohverdusi ja läbielamisi.

Juba filmi alguses olulisele kohale seatud pikaajalise juhendaja ja endise tippbaleriini Tiiu Randviiru kommentaarid jäid väga napiks. Teine juhendaja ballettmeister Mai Murdmaa vaid mainiti ära. Pealiskaudseks jäi higi ja pisarate pool või vähemalt pilt sellest, mis hinnaga see edu on kätte tulnud.

Välja olid küll toodud mõningad rasked etapid Kaie elus – isa salapärane surm, venna vangistus võimuvastasuse tõttu. Neist lugudest sõideti kiiruga üle. Jah, raske oli, aga järgmine hetk näidati, kuidas ta juba laval tagasi on. Mõlemad juhtumid halvasid tema karjääri mingil moel.

Mitte et ma sooviksin hirmsasti inimese tragöödiais tuhnida, aga ilma selleta jääb film inimesest ühepoolseks. Sõna “sinine” hakkab siinkohal oma mitmetähenduslikkust kaotama.

Kaie Kõrb on kahel korral abielus olnud. Esimene abielu diplomaat Jüri Treiga ei jõudnud väga kaua kesta, sest ellu tuli uus ning üsna vastuoluline armastus – juba abielus olev ja laste isa – tantsupartner Viesturs Jansons.

Jansonsi roll oli ja on siiani Kaie elus väga suur. Nad tantsisid Estonias pikka aega paarina ning said paariks ka eraelus.

Siinkohal jõudis film etappi, mis jättis mulje kui kõige raskemast perioodist Kõrbi karjääris – 2005. aastal lasti Kaie Kõrb Estoniast lahti.

Otsuse tegi tema kunagine partner ning Estonia balletijuht Tiit Härm. Lahkumine kujunes dramaatiliseks, kuid filmis Härm sõna ei saanud. Tekkis küsimus, miks ta Kaie vastu pööras.

Visuaalselt efektne, aga sisult pealiskaudne

Kindlasti oleks selle kõige kohta olnud palju öelda ka Viesturs Jansonsil, talle aga küsimusi ei esitatud. Nägime teda vaid lastega mängimas ja kaasa elamas.

Aastal 2007 sündisid Kaiele kauaoodatud pojad ning vahepeal löögi saanud elu sai uue hingamise. Tiit Härm oli Kaiele justkui teene teinud.

Ma ei taha öelda, et film halb oli. Hea oli vaadata kaadreid noorest Kaie Kõrbist oma loometee tipus ning intervjuusid noist aegadest.

Visuaalselt oli asi efektne, kuid jäi pealiskaudseks. Justkui vaid sissejuhatavaks.

Nii palju teemasid, millesse oleks tahtnud, et laskutaks, kuid kõigest sai väga kähku üle libisetud. Mida ma Kaie Kõrbi kohta teada sain? Et ta oli ainulaadne ja hea baleriin? Aga seda teadsin juba ennegi.