„Loodame, et ELi mahelogo muutub mahetoodete laialt tuntud sümboliks ja annab tarbijale kindlust, et kaup on valmistatud ELi mahepõllumajandust reguleerivate rangete eeskirjade järgi,” ütles Euroopa Komisjoni põllumajanduse ja maaelu arengu volinik Dacian Cioloș.

Peatselt avaldatav värske Eurobaromeetri aruanne „Eurooplaste suhtumine toiduga kindlustatusesse, toidu kvaliteeti ja maapiirkondadesse” sisaldab ELi mahelogo käsitlevat teavet ja kinnitust selle kohta, et alates mahelogo kasutuselevõtust 2010. aasta juulis on see tuttav juba veerandile (24%) ELi elanikest.

Mahelogole originaalse disainilahenduse leidmiseks korraldas komisjon 2009. aastal konkursi, millel osales üle 3400 kunsti- ja disainitudengi, ning 2010. aasta alguses toimus avalik hääletus kolme parima kavandi väljaselgitamiseks.

Nn Euro-lehekest kujutav ELi mahelogo võeti kasutusele 1. juulil 2010, kuid selleks, et aidata ettevõtjatel uute eeskirjadega kohaneda ja vältida olemasolevatest pakenditest tekkivaid jäätmeid, rakendati enne logo kõikide toodete jaoks kohustuslikuks muutmist kaheaastast üleminekuperioodi.

Mahetoodete tarbimine on ELis viimastel aastatel pidevalt tõusnud ja moodustab praegu ligikaudu 2% ELi turust. Ka mahetootmine on viimasel aastakümnel märkimisväärselt suurenenud – praegu on mahepõllumajanduslikuks tunnistatud ligikaudu 5% ELi põllumajandusmaast ja rohkem kui 2% põllumajandusettevõtetest (üle 200 000 ettevõtte).